TR: Definitive Edition – Něco nesedí…

Než začneme šťourat do dalších výstřelků Square Enix, rád bych se tímto oficiálně představil jako hrdý majitel next-gen přístroje.
… Ano, je to tak. Můj Xbox One je již připojen k vysokorychlostnímu internetu a USA monitoruje moje fapovací pátky (*trollface*)
PS4 se osvědčil asi ve všech yslitelných stránkách. Nejen, že překonal („překvapivě“) poslední PS3, ale docela s přehledem strčil do malé kapsičku na svém tričku i výkon mého PC. To dnes taky sice neni nic nemožného, ale… potěší. Mít doma beasta schopného rozject jakoukoliv Áčkovou gamesu na 60 FPS za 11k je příjemný vědět.
Nicméně, na PS4 si dnes nic moc nezahrajete. Je tu NFS Rivals, BF4, Killzone: Shadow Fall ale vše ostatní tak nějak… nevychází. Next-gen je prostě moc vepředu a jak exkluzivity tak i normální multiplatformky nejsou nikde. Proto jsem se ohlédl, co by stálo za útratu, a zároveň využilo výpočetní výkon. A ejhle! SE a jeho Tomb Raider, tedy původním plným názvem Tomb Raider 2013 (nebo ještě původnějším Tomb Raider Reboot). Kvalitní příběh, původní postava, hratelnost konzolová (fuj pro PCčkáře ale pro PS4 je to win) a s novou Definitive Edicí i grafika ohromující. Nedalo mi, a zabrouzdal jsem na YT pojistit se i něčím fyzickým a hmatatelným, a narazil jsem na zajímavé video, které mi otevřelo oči… a znovu zatratilo mojí znovu objevenou víru ve Square Enix nebo herní průmysl vůbec.


Stojí za to dodat, že ve videu se objeví řada kompilací s porovnáváním PS3 a PS4 verzí co se grafiky týče. Není problém uvěřit, že si SE opravdu nechalo zadní vrátka pro nextgen, a původní potenciál titulu se pak projevuje s daleko větší elegancí.
Scot Amos se bohužel ve videu zároveň prokecl o faktu, který se velice snadno přehlédne, ale bolí, když vyjde najevo.
Tvrdí totiž, že render distance, jak pro konzole, tak pro PC, byl právě kvůli 8 let starých konzolí značně omezen. Objekty v celé hře ztrácely svojí původní detailnost aby se nepřetěžovali pomalé procesory a anti-analysing byl omezován tolik že se Amos ani nesnažil zveřejňovat hodnoty.
Přesto však tvrdil, že celý potenciál hry, tudíš její půvdoní parametry a detailnost, jsou v původní hře. V původním kódy jsou textury s úrovní, kterou se teď Square snaží prodávat znovu, za novou, stejně vysokou cenu.
Jak kopnout všechny ng konzolisty do koulí a ještě si on nich vzít kapesný… hnus.

… gonna buy it anyway. That’s the sad part. 


Comments are closed.