First Person Movies

Znovu jsme se v hojném počtu sešli, abychom prodiskutovali další smysluplné téma. Tentokrát se bude jednat o filmovou scénu, ale protože jsem tak hodný, vlastně se bude jednat i o tu herní.
Je to nápad, který mne trápí již déle než pár let a opravdu mne zaráží, že si ani dnes nemůžeme v kinech či televizích vychutnat FPA, jak jsem tento filmový žánr sám nazval [First Person Action] . Jednalo by se v podstatě o něco, co se odehrává na vašich herních obrazovkách v podstatě od dob Call of Duty: Modern Warfare, což byla pro mě první zaznamenaná hra s cutscénami. Myslím tím ty typické CoD cutscény, kde jde o neustálou akci ve stylu první osoby. V podstatě jde o zjednodušenou verzi filmu, kde namísto běžných TPS záběrů na hlavního hrdinu z několika desítek kamerových úhlů, vidíte jen jednu kamerovou pozici. Natáčení by probíhalo jednodušeji, levněji a pokud by se našel správný herec a režisér, film v tomto stylu by mohl nakopat zadek kde jakému bijáku.

Osobně bych dokázal prorokovat, že tento můj skromný nápad jednou propukne na filmových plátnech v plné parádě, jelikož filmy jak je známe dnes je v podstatě jen zmutovaná cinematická verze klasického divadla. Jsme zvyklí sledovat dějiště s neustálou kontrolou a zorným polem, ale jak můžeme viděl v jakýchkoli dnešních herních titulech, FPA film (chceme-li cutscénový film) by mohl snadno překonat všechny filmové zážitky a nastavit nové laťky. Jak ale sami vidíme, jen to již několik desetiletí od vynálezu kamery a ačkoliv tento nápad již propagován byl, i tak se v nejbližší době zdá se nedočkáme žádného podobného druhu filmů.
Bohužel… ale rád usínám s pocitem, že jednou nějaký vidlácký chartčář připluje do hollywoodu s tímto špičkových nápadem, a v jeho produkci poběží Call of Duty 145: The Movie a já, leč v hrobě, zanechám tuto prorokovanou zprávu široké veřejnosti.

 Copyright RCS339, 2013-3013


Comments are closed.