Hard – Co obtížnost udělá s AI

V herním průmyslu už skoro nenajdete hry, ve kterých nelze změnit obtížnost. Stejně tak nenajdete titul, který nenabízí hodně těžké levely.
Hard, Ultra-hard, Impossible a mohl bych pokračovat. Jsou hráči, kteří svému egu neustále dokazují, jak dobří jsou jen volbou těch nejvíce hardcore obtížností. Co ale skutečně zabije veškerou autoritu hry a serióznost její AI?
Je to právě jedna z těchto voleb, která vám může zničit pohled na herní kvalitu. Ačkoliv existují tituly, které hráčům nabízí vyloženě na 99% nedohratelnou obtížnost (viz. Bioshock Infinite a Mod 1997).
Pokud jste dejme tomu dohráli oblíbený titul na řadu obtížností a jde vám jen o to překonat svoje zkušenosti, je to právě ten důvod, proč vznikli. Mnozí se ale ptají, kde je to reálné AI a hratelnost?  Uměle řízení nepřátelé s Singl hrách míří prakticky neuvěřitelně, dokáží vás zasáhnout na tisíce kilometrů a nekompromisně útočí i přes fyzické objekty. Je to ale zdravé pro značku?

Pokud má hra být především dobře sestavená a zajišťovat dobré podmínky, pak se obtížnosti nesmí zakládat jen na účelu ztížit hráči zábavné prvky, nebo je dokonce dohnat na minimum.
Zkrátka si myslím, že už je ohrané dělat z nepřátel neomylné roboty jen aby hráč měl víc práce. To není vyšší obtížnost, to je zmršená umělá inteligence. A možná ne jen ta umělá.


Comments are closed.

„Pes, kterého uzdravíš, tě nikdy nekousne. To je hlavní rozdíl mezi zvířetem a člověkem.“ Mark Twain