AC IV: Shit Flag

Ubi se se svojí vlajkovou značkou vydalo cestou masivního prodeje. Ve zkratce dojí značku Assassins Creed zhruba stejně ohavným způsobem jako Actishitson Call of Duty. Zda bude následující, čtvrtý díl jedním z těch odpadů, to je velká otázka…

False. To neni žádná otázka. I když riskuju,  že budu zase prorokovat, AC je dvojice písmen definitivně odsouzená k záhubě. Pokud si někdo nevšiml, je to tak zhruba od přelomu mezi Brotherhood a Relevations.
Malé opáčko z herní historie. První díl byl podle prvních dojmů celosvětový fenomén pro naprosto unikátní originalitu. Protože ale Ubi nemělo tušení, na jak velkym zlatym hovně vlastně sedí, udělal pár začátečnických chyb, jako třeba stereotypní mise. Ovšem, pro právě tyto chyby se Ubi (tenkrát ještě celkem nevýrazná společnost) rozhodla titul zařadit pod své Béčkové výtvory. Jednoho zářivého dopoledne se ale pár vedlejších orgánů této vzrůstající společnosti rozhodlo vyvinout hru, která yb byla originální, zábavná a dějově nedostižná. V kartotéce byla jen jedna hra, odpovídající požadavkům.
Najali se správní lidé a dali se do vývoje jednoho z historicky nejlepších dílů herní (dnes už)  trilogie. Assassins Creed II. Bohužel, čím víc Ubisoft rostl, tím víc šla stranou kvalita a přišla na řadu kvantita. Brotherhood byl pro Ubi klíčový, protože na něj hráči čekali (navíc to byla po Prince of Persia jediná hra reprezentující Ubisoft na lepší úrovni). A tak to jelo až do Relevations, který vyšel kvůli jedinému důvodu: Zbavit se moc silné postavy: Ezia. Postava musela rychle přelouskat svůj příběh, aby mohl nastoupit ve trojce Connor, a tím odstartovat sérii každoročně vycházejících dílů s jiným hrdinou.
„Ale příběh ve všech dílech souvisí. Všechny díly mají svůj důvod!“ Profackujte kohokoliv, kdo tohle řekne. V Ubi jsou velice chytří, a dokáží vymyslet cokoliv, aby děj „zapadal“. Sami prozkoumejte internet, a zjistíte, že původní developerský tým, který pracoval na jedničce a dvojce už od Brotherhoodu téměř neexistuje.

 

Ale zpět k Black Flag. Nová dějová linka, pravděpodobně Connorova dědečka. Zatím titul nese jen krátký popis: Historická, pirátská TPS akční hra se záporným hrdinou. Ono to zní i dobře. Než si všimnete data vydání, která jako vždy má být určeno pro všechny platformy na listopad, přičemž PC tradičně přesune do nového roku. Z příběhového traileru se toho nedá říct moc, ale něco jo. Ubisoft cinematiky umí. Ale jejich talent na Youtube končí a ve hře se nikdy neprojeví.
Možná je to přístup trochu pesimistický a kdyby někdo chtěl, tak já bych byl první, kdo by tomu všemu tentokrát věřil. Můžete věřit dokonalím trailerům, nebo uznat jeden fakt. Spusťte AC3, zahrajte si misi s lodí, znásobte počet minut hraním si na piráty 100x, a máte nové Assassins Creed.

*PUNCH* Truth hurts, right ? 


Comments are closed.

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich