|WCO|The Wolf Among Us – Správný krok dál od mrtvých

Možná někdo z vás neví (sám jsem donedávna nevěděl) že Telltale Games, zodpovědní za kreslenou, 3D akční adventuru motivovanou stejnojmeným seriálem The Walking Dead, stihli nedávno uvést na Steam první epizodu svého nového projektu „The Wolf Among Us“.

Příběh nikoho na první pohled nenadchne. To spíše naopak. Má se totiž odehrávat v pohádkové říši, kde hlavní protagonista – šerif Bigby (aka Vlk z karkulky) setkává dennodenně  s jinými, jemu podobnými (více či méně) postavami. Až po nastínění situace a pár minutách záběrů si uvědomíte, jak křišťálově dobrý nápad to vlastně je.
Celý příběh TWAS se točí okolo faktu, že pohádkové postavy vlastně nejsou úplně pohádkové, jen se museli časem jaksi začlenit mezi normální smrtelníky jako jsme my dnes. K tomu ovšem slouží buďto jakási čarodejnice, která za určitý obnos poskytuje něco jako převtělení do lidské podoby. Ne každý si ovšem může něco takového dovolit (některé postavy to ani nepotřebují), a to jsou většinou postavy zvířecí. Které má na starost právě šerif/vy. Má oficiálně jen jednu možnost. A to poslat takového mluvícího žabáka na místo zvané Farma. V příběhu si ale jasně všimnete, že svět není tak černobílí. Zmíněný žabák Toad kupříkladu stále vzdoruje „zatčení“ a Bigby mu to toleruje. Druhý takový ‘Fable’ nás čeká v našem bytě. Bůhví, proč vlastně… celý příběh vás nijak zvlášť do vaší minulosti neuvede a tak vám nezbývá než se s tím smířit.

To je však jen špička ledovce této nové, skvěle designované adventury. Máme vlastně ve hře dvě roviny, jako tomu bylo i v TWD. Je tu část, kdy mluvíte, a děláte rozhodnutí co se týče konverzace. Tyto rozhodnutí vám můžou ulehčit, nebo snížit život.  A dali by se nazvat jako pasivní. Pak tu máme ale i aktivní rozhodnutí, jejichž dopad poznáme hned a natvrdo. Jsou to známé point-n-click scény, kdy se utkáváte s dalším charakterem. Tyto scény vždy vyústí v zajímavé dějové obraty ale nutno dodat, že se z nich nejde nijak vykroutit. Jednoduše, pokud vás tvůrci chtějí hodit do ringu, nevykecáte se. Jaká škoda.
Tuto skvrnku se smývá z mysli opravdu bravurní zpracování soubojů i Bigbyho, jako nenáviděného, ale respektovaného charakteru. V divočině, ještě, když chtěl sníst karkulku a babičku, byl jednoznačným záporákem. Proto myšlenka, že zrovna takový budižkničemu dostane místo zákonodárce a tím pádem i dost financí na sebereinkarnaci (áno, moje slovotvorba je zpět) do podoby člověka, což jej vylučuje ze seznamu obyvatelů Farmy, dost ostatních obyvatel dráždí.
Většina z nich, tedy Fableů, chtějí šerifa buďto mrtvého, nebo se mu vyhýbat.

Během soubojů sami poznáte, že i když je Bigby možná jen vlk, dokáže většinu z postav hravě zvládnout. A pokud nepomůže jeho lidská podoba, hravě si poradí se vším ostatním svým napůl vlčím stavem.  Když pak vidíte, jak nečekaně zraněnému obrovy utrháte před štamgasty v žáru rvačky celou paži, je vám jasné, kdo je tu kurva šéf.

Začínám si řadit Telltale do svých osobních favoritů. Adventury jako TWD nebo TWAS jsou potřeba, stejně jako příběhy, které obsahují.

Worth the money. Trust me. 


Comments are closed.

„Nejkrásnější ze všech tajemství je být géniem a vědět to jen sám.“ Mark Twain