PSNow – Cloud gaming konečně nejen na papíře
O cloud gamingu jsme měli na blogu už pár článků. V jednom jsem se zmiňoval, že MS i Sony plánují tuto gigantickou teorii zavést do reality. A jak je zvykem, Sony se ujalo vedení. A jak je zvykem… ohromilo.
Na letošním CESu celkem skromě Andrew House představil malý klenot Sony – Playstation Now, který má masivní potenciál. V kostce je cloud gaming (znovu vysvětlím) v podstatě softwarově založený hardware, které vykonává vše ostatní. Co hlavní, co, proč by například BF4 nemohlo běžet na PSVita nebo jen prosté televizi, spočívá v HW výkonu. Samozřejmě – někdy být musí, takže vaše konzole, která tyto výpočty provede, musí být v síti – cloudu. Nicméně, v případě, že jste dejme tomu v internetové kavárně, stačí vytáhnout vaše PSV a přes cloud jednoduše zapařit multiplayer čehokoliv, co by mohlo běžet na PS4. A tím nic nekončí.
Stačí mít kdekoliv v dosahu internetu (tzn. žádné geografické meze) hardware, jakou jsou konzole, a díky ovladači a mobilu ze série Xperia můžete hrát cokoliv.
Jde v podstatě o to, že je zábava přenositelná a funkční kdekoliv na planetě, což má neomezené možnosti.
Tato technologie byla dodnes jen teorií. Něčím, s čím MS kdysi experimentovalo v oblasti licencí pro Office. Dnes se ale dostala s pomocí Sony na novou úroveň.
All hail Sony