Uplynulé týdny a gamerský rauš
Pravdou zůstává fakt, že psaní blogu, který zůstává ve stínu internetu (nebo jeho propadlině?), je docela zábavné, není to něco, co by mě dokázalo připravit o 10 hodin života a navždy změnit moje vnímání Assassins Creed série a Ubisoft Mondrealu. Překvapivě to ale dokázal nový titul jménem … … … drum bááác … Super Mario 3D.
Áno, moje trollerská šňůra nekončí ani 21.12. 2012, kdy na všechny hráče s kalendářem přichází mrazivo. Abych se ale v jednou článku moc neroztahoval, půjdu asi přes všechny nadávky rovnou na jádro. AC3 je hra vskutku pěkná. Dobrá. Chvalitebná. Ale já Ubi za jejich roztržitost nepochválím. Datum vydání je něco, co hře ve vývoji dokáže zarazit čepel opravdu hluboko a na její stavbě těla se podepíše každá jizvička. Titul o proporcích GTA V, bojovém systému nových rozměrů a okořeněný tak zbytečnými novinkami, ale přes všechny honičky dorazil na pulty. Trochu opocený a udýchaný, ale připravený na čtečku vaší mechaniky.
Možná se ale budu rozcházet s názory mnoha recenzentů a rádoby kritiků s vysokými platy či nízkou inteligencí (někdy se tyto dva fenomény protínají, tento společný bod pak nazýváme „Vládní údy“), když budu tvrdit, že se nám opět dostalo polotovaru. Nedocvaknuté spoje hry ji dokáží snadno zrodit a hráče postavit do mnohdy i komických situací. Ale no tak, tohle se nedělá.
Zvířata i lidé zasekávájící se v běhu o objekty také dvakrát nelahodí oku a co pak když se asasín jen tak rozhodně skočit z rozhledy, ovšem ne zrovna do kupky sena ale… no prostě jen tak někam. Hře se ale musí zase uznat, že dokáže člověka nadchnout i těmi drobnostmi, jako třeba živý štít před kulkami, vícehlavňová puška nebo účinné lano.
Co se ale musí podotknout znovu a pořád dokola je, jak v některých případech dokáže Ubisoft dokonale klamat tělem. Všimli jste si například, že v intru na AC1 se Al-tair prožene skrz Templáře za pomocí kuše? Po té se řada fanoušků oháněla a dočkali jsme se až v dílu Brotherhood. No a dá se říct, že u trojky tomu bylo podobně.
Na následujícím snímku vidíme něco, co v reálné hře neuvidíte. Connor si zde plave po jedné z tisíců říček v kánoi ale bacha,… kánoje nikde! Hra je prostě neobsahuje přesto, že na ně jsem se těšil nejvíce :/
Řekl bych tedy, že hra předvedla určitě velký krok. Přímo skok. ale Práce tu bylo ještě hodně. Škoda toho.
–
A to byl asi týden zpět. Nyní se věnuji jiné z Ubisoftích klenotů jménem Far Cry 3 a řeknu hned jedno – tahle hra už nepotřebuje vůbec nic.