Audiovizuál staví hru. K čemu příběh?

O tomto tématu jsem chtěl prohodit s blogem pár vět už dávno. Prakticky od prvního sousta z BF3. Mezi tzv. oldskůl hráči ale pořád platí určité hranice. Jako že se nezmiňovat o grafickém prostředí ve hrách jako STALKER nebo Zaklínač.  Nebo Colonial Marines. Nebo Minecraft. Zatímco některé hry z vyjmenovaných ale jednoduše neměli k dnešním kvalitám textur přístup, a proto se jejich skvělá hratelnost počítala do plusů hned několikrát, dnes je pro hry prakticky nevyhnutelné udělat hru graficky úžasnou. Druhá možnost je se nečekaně vyšplhat na vrchol originalitou, jako je sandboxový Minecraft. Ale komerční tituly na grafiku spoléhají. Jenom ta jim totiž kupuje přihlouplé hráče. A ve hrách, kde to jednoduše na GP záběry utáhnout nejde, se volí filmeček sestavený z cutscén.

Cinematické trailery jsou další aspekt důležitosti grafiky.  Ani by jste neuvěřili, kolik lidí si koupí jakoukoliv hru podle dobře udělaného Cinematic Traileru. Prostý digitalizovaný shortfilm. A co to s lidmi dělá – čekají podobnou grafiku ve hře? Samozřejmě.
Je důvod proč jsou tyhle „postřehy“ ve článku. Bez ohledu na realitu, i grafika mate. Musí mást co nejvíc lidí a ve finále se většina musí smířit s prakticky podprůměrným audiovizuálem.

V recenzích na všechny tituly tvoří (nebo by měl) každý bod z deseti (pokud počítáme procenta, pak ze sta) určité vlastnosti hry.
Pozn.:Grafika, Fyzika, Zvuky, AI, Příběh, Chování enginu, případné chyby nebo bugy, zpracování příběhu (jeho složitost a souměrnost), úroveň mechanismů (systém levelování, reakce postav, ovlivnitelnost děje) a samozřejmě délka hry. Teoreticky by se tyto body měli spravedlivě očíslovat a pak udělat následný průměr jako výsledné ohodnocení.
Hlavní ale je, že někdo vysoko nebo úplně nejvejš je právě grafika. Dělá hru příjemnější, je pak i snazší skousnout některé díry ve scénáři, nebo fyzikální nedostatky. Možná proto dostal nový Bioshock 10/10.
U některých her se bohužel nedá svítit a hateři vám na hlavu vysypou cokoliv. (Následující řádky nijak nepodporují vepře z EA)
Typický příklad je BF3, kde se Audiovizuál jak v SP tak MP povedl. A to s čistým svědomím. Ostatní prvky kolísají nebo lépe řečeno stojí za hovno. Grafika postavila hráče před úžasnou podívanou. Frostbite si uprdnul a tím atmosféru zkazil.

Pokud zkombinujete perfektní příběh a skvělou grafiku, začnou lidi většinou zkoumat, z čeho se dá uždíbnout, co vytknout. Je toho dost, jen to nevidíte. Současná herní scéna tím trpí už dost dlouho a nezmění se to přes noc. Těžko říct, jestli vůbec.
Everything you think will be used against you. Keep calm and trust me!


Comments are closed.