Black Ops II – Treyarch posnídal všechny díly CoD

Nové Call of Duty se ukázalo jako celkem jasnou volbou pro letošní rok. Že jste tuto větu ještě nikdy neslyšeli? Pak by vás možná zajímalo, že tento nemalý úspěch má v rukou neomylně Treyarch, který se postaral o téměř všechny nejlepší CoD díly, počínaje World at War až do druhého dílu Černých jednotek.

Těm z vás, kterým není politika Activisionu známa. Marketingový plán Activisitů na příštích 100 let je vydání jednoho dílu ročně.  Což, kromě absence nového enginu (od Call of Duty Modern Warfare se engine nezměnil) znamená i to, že se o každoroční výdělek značky starají střídavě dva králové na trůně. Jedním z nich je Infinity Ward, který pracuje výhradně na Modern Warfare sérii. Druhý, kdo střídá je tedy Treyarch.
Můj osobní favorit, jak vám už jistě došlo, je tedy divoké Téčko. Proč ? Moje nejoblíbenější prvky nejen CoD stylu ale FPS všeobecně je využití právě toho, že je hra First Person. To, že někdo udělá hru z prvního pohledu znamená, že chce, aby se hráč vcítil do kůže postavy. Což ale neznamená jen mačkat myš a W. Jde hlavně o interakce a fakt, že se nikdy nedostanete ve hře do scény, kde vidíte sami sebe, ale vždy v boji děláte vše opravdu z prvního pohledu. To mě na FPS baví ze všeho nejvíc a Treyarch to vždy uměl perfektně.
Druhá věc, co umí, je naprosto špičkový příběh. V CoD 5 nebylo co vymejšlet, ale Black Ops začalo nejsložitější příběh v historii CoD (a to konkuruje MW sérii).

Problémy začínají ale ve chvíli, kdy se snažíte držet krok s titulky a ještě si trochu zahrát. Příběh totiž není lehký sledovat a vývoj nedokázal ve hře děj podat zrovna dobře. Co si budeme namlouvat, těch mínusů by se dalo vyškrábat třikrát tolik, ale proč. Hra je to skvělá. Na poměry Call of Duty snad ještě o stupeň víc.
Black Ops II se každý den prodá přes milion kusů, je tedy v současnosti nejprodávanějším ze série ale jak všichni víme, zvýšení prodejnosti je už pro CoD tradicí, víc, než úspěchem.

Při hraní mě trochu zaskočila grafická vychytralost. Na první pohled si řeknete, že to na dnešní standarty není nic výjimečného. Ať vás ale nezmate fakt, že  Treyarch nemá přístup k žádnému novému enginu, a musí se zaobírat s prehistorickou základnou, na které poprvé běžela už čtyřka. Proto opravdu popadáte dech, když sledujete solidně vyvedený kabátek. Vše navíc, díky právě starému enginu, běží ve standardních 60 FPS na téměř všech počítačích. Což znamená, že je to první hra vydaná ve třetím/čtvrtém kvartálu (Q3-Q4) tohoto roku, kterou rozjedou stroje datované o pět let zpátky. Někdo si řekne „Ale proč“ a většina odpoví „HA!HA! Konzole to brzdí! Zabít Sony a Microsoft.“
Chcete tedy, pánové s bohatými rodiči, říct, že kdyby se někdo rozhodl udělat hru totálně konzumovanou na nejvýkonnějších komponentech současnosti, že byste zašli do banky pro 150 000 a koupili si vše co je nutné, abyste si zahráli aspoň pět minut? Konzole jsou důvod, proč si vy PCčkáři vůbec ještě něco můžete zahrát. Když se pod hrou objeví HW požadavky vyšší než máte, hned si stěžujete. Ale když jsou přijatelné, konzole to samozřejmě brzdí…

Je to asi tak. Když vidíte, co dokázala s Modern Warfare udělat CoD série, můžete si vydechnout, když vidíte, že je pořád někdo schopný postavit značku na nohy, dát jí facku a připomenout jí, co má za práci.
Well played, Treyarch, well played


Comments are closed.